Jak napisał w swojej pracy Bill Gates - "Content is king" - treść stanowi fundamentalną składową obecności w Internecie.
W dzisiejszym świecie budując swój autorytet w internecie należy przede wszystkim dostarczać wysokiej jakości treść – rozrywkową, informacyjną czy edukacyjną. Każda z nich, przygotowana w odpowiedni sposób, pozwala na zdobycie stałej publiczności czy pozyskanie cennego klienta.
Treść ma pozytywny wydźwięk nie tylko bezpośrednio na odbiorcy docelowym – wyszukiwarki takie jak Google oceniają jakość strony na podstawie treści na niej się znajdujących – muszą być one unikalne (tzn. nie być plagiatem innej strony w sieci), zrozumiałe dla czytelnika oraz powiązane tematycznie ze stroną internetową, którą pozycjonujemy.
Robot odwiedzający witrynę oceni jej jakość m.in. na podstawie obszerności tekstów, zawartych słów kluczowych, oraz odpowiednich znaczników w tekście (m.in. nagłówki HTML itp.). Gdy uzna ją za wartościową na pewno doceni ją wyższą pozycją w wynikach wyszukiwania, co bezpośrednio przełoży się na więcej odwiedzających.
